Tisdag

Idag var det en ganska lugn dag i skolan började med bild där vi gjorde klart våra lergubbar haha min såg ut som jag vet inte vad men blev iaf godkänd på den uppgiften . sen va det no och det var också nice då vi byggde på våra drömjobb, men jag anna  och matilda satt mest och prata .
sen sett och seen lunch då gick vi hem till anna och hämta ostbågar sen gick vi till centrum och köpte ne påse cheeseballs på eftermiddagen tittade vi film i aulan ( stand by me hette den den va sämst ! ) man fick inte ha godis och sånt men jag anna och matilda smugglade in våra påsar men ostbollar. sen kastade några killar (nämner inga namn) godis på mig problembarn som jag är skricker jag rakt ut i aulan *VEM FAN KASTAR GODIS PÅ MIG ? ? ? !!!*Min lärare fick damp och jag fick damp tillbaka och jaa det slutade med att jag va tyst . *hatar alla lärare förutom min mamma henne älskar jag ! * sen slutade vi jag och alex gick hem till henne , ingen hade rastat hennes underbara hundar Emma och Tina , jag blev överlycklig eftersom vi då var tvugna att göra det :) sen efetr eet tag gick vi och mötte Danny och malin i centrum och därifrån gick vi till konfirmationen , det var kul där vi fick julpyssla , mohahah . Vi fick dekorera pepparkakor , göra julkort, Nejlikor i apelsiner, Smällkarameller, och äta julbord . när vi skulle hem skulle kaktus och melon dansa lite det slutade med att de klumparna ramlde omkull och kaktus skrapade upp typ halva lillfingret sen gick jag och kaktus till bussen då tappade hon känseln i fingret :/ läskigt , men sen kom den tillbaka .

Idag är den 6 dagar kvar till julafton .
Pepparkaksfakta: uttrycket: Man Blir Snäll Av PEpparkakor är jätte gammalt och börjadem ed att man hade dylig hygien förr i tiden så man var väldigt hård i magen , alla gick runt och klagade och hade ont, men om  man åt en pepparkaka(som hade väldigt mycket kryddor i sig ) blev man lite lösare, och då gladare och snällare. jaa nu vet ni det !

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0